JESTEŚ ABONENTEM PLATFORMY CYFROWEJ „NC+” MOŻESZ SIĘ ZDZIWIĆ !

Super Oferta dla Abonentów

Smart life polega między innymi na korzystaniu z zaawansowanych technologii w celu ułatwienia sobie życia i poprawie dostępności do wykupionych usług. Jedną z możliwości jest oglądanie ulubionych programów telewizyjnych „poza domem” np. w podróży czy na wakacjach.

W erze Internetu i zwiększonej mobilności coraz rzadziej „zalegamy” godzinami przed telewizorem. Dostawcy usług, aby podtrzymać atrakcyjność i uzyskać przewagę konkurencyjną oferują nam zdalny dostęp do oferty programowej, jaką u nich wykupimy w ramach abonamentu. Taką usługę na urządzenia mobilne ma w swojej ofercie platforma cyfrowa NC+. Usługa nazywa się „NC+go” i wg informacji handlowej na stronie Usługodawcy oferuje każdemu abonentowi tej platformy:

  • darmową aplikację na tablety iPad i Android 4.0+, a także na smartfony iPhone,
  • dostęp do 13 popularnych kanałów gdziekolwiek jesteś: TVN24, TVN Meteo,TVN24 Biznes i Świat, TVN Style, TVP Info, nSport HD, CANAL+ Sport HD, TVN Turbo, Disney Channel, Disney Junior, Mini Mini+, teleTOON+, eska TV,
  • dostęp do kolekcji z internetowej wypożyczalni netVOD+: PLANETE+, ale kino+, DOMO+, kuchnia+, Mini Mini+, CANAL+VOD, Kino Świat, Da Vinci Learning, Sport+, Dzieci, Smaczki oraz Poznaj nc+
  • interaktywny program TV,
  • zdalne programowanie nagrań w dekoderze nc+,
  • radio internetowe,
  • możliwość użycia tabletu albo smartfona jako pilota do telewizora.

Dzięki opcji „Poza domem” w ramach usługi „NC+ go” pojawia się także wg oferty handlowej dostęp do 13 popularnych kanałów telewizyjnych gdziekolwiek jesteś. Gorące newsy, sport.

Fajnie ! to coś dla mnie

Właśnie ta opcja wydała mi się najbardziej atrakcyjna, gdyż dzięki niej nie muszę w dni meczowe, tzn. kiedy gra moja ulubiona drużyna piłkarska, siedzieć w domu przed telewizorem. Mogę iść na plac zabaw z dzieckiem lub po prostu wyjść z domu i mieć podgląd lub oglądać relację na żywo. Ma to też sens, gdyż będąc na stadionie można podejrzeć powtórkę i zobaczyć czy faktycznie, gdy stadion krytykuje (powiem to delikatnie) decyzję Sędziego to czy ma on rację.

Pomyślałem sobie, że skoro od 2009 roku jestem abonentem najpierw Canal + później po połączeniu Canal + z Telewizją Nowej Generacji N, z której to „wypączkowało” NC+, to skorzystam z tej opcji.

Zainstalowałem sobie aplikację i chcąc się zalogować ze zdziwieniem odkryłem, że w mojej umowie nie ma hasła, o którym informuje aplikacja podczas rejestracji.

Zadzwoniłem na infolinię NC+, by sprawę wyjaśnić.

Po ok. 5 minutach oczekiwania, reklam i różnych funkcji wyboru (całkiem szybko jak na kontakt telefoniczny w XXI wieku) poprosiłem konsultanta o wyjaśnienie. Konsultant sprawdził czy jestem abonentem, potwierdził, że mam umowę i zapytał czy włączyć dla mnie opcję NC+ go i czy zgadzam się na obciążanie mojego konta z tego tytułu dodatkową kwotą 4,99 PLN w każdym kolejnym miesiącu. Stwierdziłem, że choć informacji o tym, że usługa jest płatna nie znalazłem na stronie internetowej to co tam …

Zgodziłem się i …

Po chwili oczekiwania uzyskałem jednak informację, że nie mogę skorzystać z tej opcji, gdyż umowę podpisałem z Canal + a nie z NC + ! Wszytko prawda, tyle tylko, że w 2009 roku NC+ nie istniało! A jest następcą prawnym (prawdopodobnie) Cyfry +, gdyż po połączeniu otrzymałem informację mniej więcej w stylu:

„Witamy w jeszcze lepszej ofercie dla Ciebie. Nasze połączenie pozwoli Tobie korzystać z wszelkich dobrodziejstw połączonych firm Cyfra + oraz Telewizji Nowej Generacji N. Od teraz jako Abonent NC + będziesz “dopieszczany podwójnie”.

Pomyślałem sobie super, skoro nic nie muszę zmieniać, zmienia się tylko podmiot świadczący usługi będę kontynuował umowę  !

Więc zostaję i nie korzystam z przysługującego mi prawa rozwiązania umowy. Od teraz będę Abonentem połączonych platform pod nazwą NC + ! Ale! po kilku latach regularnego płacenia faktur za platformę cyfrową (od kilku lat NC+) otrzymałem dzisiaj informację, że nie podpisałem umowy z NC + tylko z Cyfrą +, więc nie mam dostępu do wszystkich usług ! Zapytałem więc:

Czy istnieje rozwiązanie ?

Konsultant zaproponował mi możliwość zawarcia nowej umowy z NC+ na nowych warunkach i po sprawie!

Pomyślałem: OK !

W konsekwencji propozycja sprowadzona została do tego, że dotychczasowy pakiet jaki posiadam i za który płacę jedyne 39 PLN miesięcznie, zostałby zastąpiony pakietem z nowej oferty, która pozwoli mi uzyskać dostęp do opcji „NC+ go” i nic więcej. Tyle, że abonament za nowy pakiet, oferujący podobny zakres kanałów od tej chwili kosztowałby mnie już nie 39 a 69 PLN miesięcznie plus 4,99 za opcję „Nc+ go” !

Niby nic ale jednak pozostaje pewien zawód i poczucie, że należy się do grupy Abonentów II kategorii (tych, którzy zawarli umowę z Cyfrą +).

Moim zdaniem, jeśli w świetle polskiego prawa nie jest to dyskryminacja i stygmatyzowanie Abonentów, to przynajmniej jest to przejaw nieuczciwej informacji handlowej na stronach internetowych, gdzie nie zamieszczono informacji typu:

“Oferta dostępna wyłącznie dla Abonentów, którzy podpisali umowę z NC +”

Małe wyjaśnienie: Decyzję o podpisaniu umowy z Platformą „Cyfra +” podjąłem ze względu na ofertę dostępu do wszystkich meczy Ekstraklasy (piłka nożna). Taką opcję oferowała wówczas tylko „Cyfra+”. Przypomniałem sobie również, że podczas każdego meczu ekstraklasy jaki oglądam na pasku informacyjnym pojawia się informacja o takim znaczeniu (jak brzmi dokładnie nie pamiętam):

” … teraz będąc Abonentem NC+, możesz oglądać wszystkie mecze Ekstraklasy za darmo również w Internecie na żywo …”

Postanowiłem skorzystać z tej oferty! Zalogowałem się do usługi jako Abonent, który opłaca dostęp m.in. do programów „Canal + Sport” w ramach posiadanego pakietu. Po wypełnieniu danych osobowych i wyrażeniu zgody na przetwarzanie ich co było niezbędne do założenia konta otrzymałem taką informację:

„Nie masz dostępu do transmisji sportowych udostępnianych przez NC+ online. Kup wyższy pakiet i ciesz się oglądaniem najlepszej  oferty transmisji  sportowych w Polsce, m.in. Ekstraklasa …”

Czy praktyki NC+ nie naruszają praw konsumentów?

Nie wiem!

Ale myślę, że być może mamy do czynienia z praktykami mającymi na celu nakłonienie Abonentów do zawarcia nowych mniej korzystnych umów. A jeśli używa się do tego takich sposobów, które można uznać być może za dyskryminację grupy Abonentów co powoduje w konsekwencji ograniczenie dostępności do usług, bez zawarcia nowej umowy. To coś jest nie tak! Stanowi to moim zdaniem akt mający na celu stygmatyzowanie Abonentów platformy „Cyfra +” w jednym tylko celu, przejęcia ich na zmienionych warunkach i nakłonienia do zawarcia umów, których nie potrzebują.

Znalazłem rozwiązanie

Zamiast wydawać na tożsamy z tym jaki posiadam pakiet Abonentowy blisko 900,00 PLN rocznie i cieszyć się dostępem do „NC+ go” (Obecnie płacę: 468,00 PLN rocznie !) po prostu pogodzę się z tym, że należę do tych Abonentów II kategorii.

Czy moja decyzja jest “Smart”

W mojej ocenie chyba tak :-). Dzięki niej mogę zaoszczędzić blisko 500 PLN rocznie. I nie martwi mnie już fakt, że nie będę miał „NC+ go” czy „Ekstraklasy online”. Mam nadzieję, że niebawem Spółka Ekstraklasa S.A. sama będzie sprzedawać dostęp do transmisji z rozgrywek piłkarskich, a wówczas z pewnością rozważę zakończenie umowy z NC+.

Wątpliwość pozostała
  • Czyim Abonentem aktualnie jestem ?
  • Nie wiem !

Po zalogowaniu się do Internetowego Centrum Obsługi Abonenta nadal widzę taki komunikat: „Witaj w Internetowym Centrum Abonenta” na tle loga NC+ ica.

a Konsultant w rozmowie telefonicznej informuje:

<

p style=”text-align: center;”>”przykro mi ale … nie podpisał Pan umowy z NC+ …”

Ciąg dalszy raczej nie nastąpi 🙂
Komentarze

Informacje o nowych wpisach prosto na Twój e-mail

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.